Naar de Noordkaap met Johan en Gustav
woensdag, augustus 02, 2006
  Dag 11


Vandaag ongeveer 300 km gereden. Tot vanochtend aan toe hebben we uitsluitend blauwe luchten gekend met zo nu en dan een wolkje. Vanochtend werden we wakker in een mistige wereld. Het was gelijk ook een stuk frisser (eeen graad of 11). Tentje ingepakt en karren maar. Richting Narvik. Mist en bergweggetjes zijn niet echt m'n hobby maar goed. Langzaamaan dan breekt het lijntje niet... We hebben Narvik dan ook niet gehaald. Jane (onze gps) verraste ons door niet de e6 te nemen maar route 85. Dus waar alle campers caravans (een stel hadden we 3 dagen geleden gesproken bij de noordkaap) de e6 volgden gingen wij met de veerpond 40 min varen en toen richting de 85. Prachtige route, bijna geen verkeer en sneeuw op de bergen zodat je je in Zwitserland waant. Verder begon de zon ook te schijnen en was het feest compleet.
Dan nog het Spar incident. We waren bij een spar. Hier was de automatisering volledig op hol geslagen. Geen kassala maar gaten waar briefjes in gestopt moesten worden, leg je het briefje bij de verkeerde gleuf dan krijg je een stroomstoot of zo en komt het briefje er weer uit. Klein geld komt uit de cashdispenser als uit een gokautomaat. Dit zou kunnen werken. Alleen een aantal artikelen stonden niet in de computer. De bediende ging dus een artikel van dezelfde prijs in de winkel zoeken en bood dat ter scan aan.... Toen ging er iets mis met het wisselgeld en betaalde hij de klant uit eigen portemonnee terug. Toen weer een artikel in de winkel zoeken (van veel bedragen had hij die zelfs onder handbereik...) inscannen, masterkey gebruiken, (hing ook al met een koordje aan de kassa....) artikel terug boeken... En zowaar de cashdispenser braakt wat geld uit... Dat weer in zijn portemonnee. Hele stapel bonnetjes uit de kassa die hij zorgvuldig op een prikker prikte. Toen ik (na 6 mensen die voor me waren aan de beurt was en nog geen handeling op normale wijze was verlopen (briefjes geld die in en uit gleuven vlogen, nog meer bonnen op de prikker... alarmbelletje dat blijkbaar bepaalde muntjes op waren, Bijvullen, en een half scherm voorzien van allerlei codes...) was ik bijzonder op m'n hoede. Ik dacgt laat ik makkelijk doen, ik pin. Artikelen langs scan.. ik kan nog niets ondekken... totaal bedrag kwam me niet vreemd voor (iets van 270 NOK) pas erdoor... pincode... geaccepteerd... bla die bla konto. Een tekst die ik al meer gezien heb de afgelopen dagen. De kassa spuugde vele bonnen uit die weer zorgvuldig op de prikker gingen maar helaas volgens de bediende was de actie niet goedgegaan. Ik moest maar even mee naar de andere kassa. In m'n beste engels wat er op het pinapparaat stond en dat ik naar mijn mening betaald had. Nee, het juiste bonnetje was er niet uigekomen ik moest op de andere kassa opnieuw. Weer in m'n beste engels heb ik de man aangegeven dat hij niet elke keer 6 keer op die knoppen moet drukken, dat hij rustig moest wachten tot de transactie verwerkt is en al helemaal niet moest beginnen met allerlei wisseltrucks met de kassa... Ik hield voet bij stuk. Ik vond dat ik betaald had. De baas erbij... Het hele verhaal (nu in het Noors) en ik braaf in het engels wat ik er van vond... (ondertussen een rij van hier tot de Noordkaap achter de kassa) Zie je het voor je... een ongeschoren motorrijder met de vliegen op z'n kin die niet wil betalen en alleen engels spreekt... Affijn net toen ik m'n kaartje van Thesis wilde trekken dacht ik aan die arme Gustav die nu al meer dan een half uur bij de Moter stond te wachten. Ik riep You can keep the shit... M'n engels nam nu wat ruwere vormen aan Maar dat ging de baas te ver. Als ik dacht dat ik betaald had dan mocht ik de spullen mee... Over enkele dagen zullen we het weten, is het van m'n rekening of niet ... En vakbroeders laten wij er voor waken dat de mensch niet slechts slaaf wordt van zijnen computer, maar dat de computer de mensch dient te ondersteunen.
(ps voor de stroomstootjes heb ik geen hard bewijs.. De rest is 100 procent waar.
Tot morgen

 
Comments:
Dit lijkt me een geweldig systeem voor de apotheek heb het de apotheker meteen door gemaild wie weet levert het nog meer team- bonus op volgend jaar
Groeten now
Wees blij met de blauwe luchten Drenthe heeft vanaf vanmorgen tot nu 23.00 uur mega hoosbuien
 
Een reactie posten



<< Home
Vakantiereis van Johan en Gustav op de BMW R 1100 RT naar de Noordkaap vanaf 23 juli tot.... Elke dag een blog?!!

Mijn foto
Naam:
Locatie: Netherlands

Onze familie bestaat uit vader (Johan), moeder (Marina), zoon (Gustav) en dochter (Marjolijn). Nu naar Londen!

Archief


Foto's van Marina is 40 geworden

Foto's van onze reis NIEUW!!!

Foto's musical van Gustav in groep 8

Powered by Blogger