Naar de Noordkaap met Johan en Gustav
maandag, augustus 07, 2006
  Dag 17

Vandaag van een stuk voor Molde naar de Trollstigveien. Een korte etappe. Na een nacht met enorm veel regen konden we vannochtend eens meemaken hoe het is om de boel in de regen in te pakken. Motorpak aan, helm op en de tassen etc vastsjorren op de motor. Dan een kletsnatte
tent opbreken, ook vastsjorren en gaan... Zweet op je rug en damp in je helm. Maar dankzij het fameuze pin-lock systeem (met dank aan Raymond Roessink) had ik geen last van een beslagen vizier. Was ook wel prettig want een zeer smal stijl bochtig weggetje van 13 km ging van de camping naar de hoofdweg. Onderweg was het soms droog maar meestal nat. Op zich hebben we daar niet zoveel last van. Wel kijken de mensen op de veerpond heel meewarig naar je. Maar goed ze laten je wel voor en dat scheelt weer een hoop tijd. Rond 14.30 waren we bij de trollenweg. Een weg met hellingspercentages van 14 +. In een adembenemende rit (letterlijk) sta je boven bij de bron van een waterval/gletsjer. zelfs het hart van de BMW ging hier sneller van kloppen en had ie ook een verhoging van 2 streepjes op de olietemp.
Boven staat dan een foei lelijk gebouw met, we misten zal, de Jappaners. Maar het is toch mooi om te bedenken dat de trollen speciaal voor
ons mensen deze weg hebben aangelegd. Toen weer naar beneden, wellicht nog wel net zo spannend want het was een stuk mistiger geworden. Beneden aan de berg op zoek naar een hutje (het regende nog steeds...) Eerste. was vol maar bij de tweede was plek. Ai nie goedkoop. Gisteren hadden we een goedkope camping 100 nok zeg maar 12,50 Nu een hutje van 550.
Maar....dan wel met eigen douche en toilet, keuken en slaapkamer! Een luxe die we de afgelopen twee weken niet meer mee gemaakt hebben. We hebben de kachel op vol gezet, de tent laten
drogen, heerlijk onder de douche, ja gisteren ook al...
En straks lekker naar bed met een kussen! Kortom na een regendag een prima investering. GUstav vroeg of ik het benzine verhaal al wel verteld had nog niet dus... Wij koken op een
benzinebrander. Want ja, rijden op een motor is koken op benzine. Thuis netjes gevuld maar na 2 a 3 dagen koffie, thee en maaltijden maken raakt hij leeg. Nu hebben we weinig ruimte en
hebben we dus een meter benzine slang meegenomen. U raadt het al, slang in de tank....hmm tank is niet zo vol,...slang wat dieper, flink zuigen...hmmm...Nog dieper,...Flink zuigen uche
uche kachel proest... Ik liep die avond werkelijk op benzine! De andere keren waren we wijzer, volle tank rustig zuigen en goed uitkijken... Maar dat doen we de hele tijd al...
Dag allemaal, Johan en Gustav

Comments: Een reactie posten

<< Home
Vakantiereis van Johan en Gustav op de BMW R 1100 RT naar de Noordkaap vanaf 23 juli tot.... Elke dag een blog?!!

Mijn foto
Naam:
Locatie: Netherlands

Onze familie bestaat uit vader (Johan), moeder (Marina), zoon (Gustav) en dochter (Marjolijn). Nu naar Londen!

Archief

Foto's van Marina is 40 geworden

Foto's van onze reis NIEUW!!!